Recenzja słuchawek dokanałowych JBM MJ800

Hmm. Tak teraz patrzę i chyba trochę przesadziłem z proporcjami części w zdjęciu po prawej. Potraktujcie to, proszę jak karykaturę. W rzeczywistości sprawiają podobne wrażenie, ale w mniejszym stopniu.
A te niezgrabne słuchawki to JBM MJ800. Nie  JBL, nie IBM a JBM.  Nigdy wcześniej nie słyszałem o takiej marce, dopóki Inszy nie zaczął ich zachwalać. W zasadzie nie musiał zbyt wiele o nich mówić. Powiedział, tylko, że to najlepsze z testowanych przez nas budżetówek. Żeby nikogo nie okłamać – to niedużo ( jakość testowanych odpowiadała podobnym za co najwyżej 100-200zł, a słyszałem droższe), ale takiemu nerdowi jak ja wystarczyło, żeby MUSIEĆ je mieć. Na szczęście Inszy jest wspaniałomyślnym człowiekiem i pożyczył mi swoją parę (wiadomo, że szuka na nie klienta ;) . Przyjście listonosza zbiegło się w czasie z odkryciem ciekawej płyty, więc „testy” przebiegły całkiem szybko :) Teraz są juz dwie osoby, które osiemsetki zachwalają i poniższa recenzja będzie tego przykładem.

JBM-y w przeliczeniu na nasze kosztują około czterdziestu złotych. W tej cenie dostaniemy standardowe etui i zestaw zadowalających gumek… jaka szkoda, że nie wymyśliłem lepszego słowa, żeby opisać ich jakość.

Czuć je w uchu, wystają, więc nie da rady leżeć na boku. Mimo niemałych rozmiarów są jednak lekkie i nie powodują większej fatygi nawet po kilku godzinach noszenia, ale też nie można powiedzieć, że nie powodują wcale lub, że „znikają”. Ponadto nie sprawiają żadnych innych problemów poza możliwym trzeszczeniem membrany przy wkładaniu słuchawki do ucha. Po ubraniu siedzą w nim stabilnie i dobrze izolują. Obudowy wykonane są w połowie z amelinium, tak samo jak pozostałe dwie lakierowane części.
Kabel jest gumowy w dotyku, giętki, nie odkształca się oraz łatwo rozplątuje.  I choć technologii NASA tu nie znajdziemy to jego spora grubość wzbudza moje zaufanie. Co tego nie robi, to spasowanie części, które są klejone na słowo honoru i mogą być powodem problemów na krótszą metę. Jeśli jednak poprawi się pracę chińskich dzieci można rokować JBM-om wierną służbę.

Bezproblemowość tego modelu jest tym, co pozwala odpocząć mojemu sumieniu i słuchać muzyki, którą podają w naprawdę przekonujący sposób. Opis brzmienia warto zacząć od tego, że jest bardzo dobrze zbalansowane. Niemal zupełnie neutralne jeśli pominąć coś, co być może jest nie do końca jasną górą (kolejne perfekcyjne okeślenie). JBM MJ800 są jednymi z najbardziej uniwersalnych słuchawek, które będą wprost idealne dla kogoś, kto słucha wielu gatunków, lub jest audiofilem szukającym równego brzmienia. W porównaniu do innych neutralnych słuchawek – Meelectronics CX21, mają jednak bardziej bezpośrednie wokale lub wręcz na ciepłych odtwarzaczach pewną dawkę koloracji, przez co nie są takie zwykłe, nudne lub bez charakteru. Muzykalność to słowo klucz, MJ800 dają przykład, że uniwersalność nie oznacza przeciętności w każdym aspekcie. To komplement, którym je uraczę w podzięce za to jak bardzo podobają mi się w każdym z wielu testowanych gatunków. Włączasz muzykę i tyle! Nie czujesz, że czegokolwiek brakuje :)
Rozdzielczość z jaką reprodukują dźwięk jest wysoka, ale nie tak wysoka jak moje najlepsze słuchawki. Nie aż tak jak CX21, lub Phonak Audeo, ale powyżej AKG K370. To jest poziom sprzętu za jakieś 300zł, z czystością i głębią FA Silver Bullet, ale z naprawdę konkretną sceną.

I zrobił mi się artykuł na cały ekran. Sam nie zauważyłem jak bardzo się rozpisałem. Co tu dużo mówić – są wygodne, wciągają dźwiękiem, niczego im nie brakuje. Mam w uszach właśnie JBM MJ800, nic dziwnego, że czas tak szybko upłynął. Choć może to ta nowa płyta…

PS: Najtaniej, za ok. 30zł można znaleźć JBM na everbuying, lub ahappydeal.

Aktualnie dostępne są w dobrej cenie na Eforchina, Focalprice, Aliexpress, Dealextreme, Chinaprice, Ebayu i podobnych stronach.

Więcej o słuchawkach JBM znajdziesz tutaj

Comments
3 komentarze to “Recenzja słuchawek dokanałowych JBM MJ800”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] doków również ciche. Zawsze podbijałem głośność przy zmianie z innych doków takich jak JBM, czy Tandem. Przykładowo na Samsungu Q2 z jednej trzeciej aż do połowy ;) Po zmianie Xkdunów na […]

  2. Więcej o fantastycznych słuchawkach JBM

  3. […] chińskiego producenta (?) słuchawek, firmy JBM. Jeden z modeli niedawno opisałem na zabrzmij w krótkiej recenzji. MJ800, duma Inszego, ich odkrywcy, podbija serca kolejnych zdumionych właścicieli. Ale nie jest […]



Skomentuj

